Az én kreatív világom

Epreskert creative world by erikademény

Epreskert creative world by erikademény

Ősz a lakásban

avagy nem lehet kibújni a tököcskék gyártása alól

2018. szeptember 10. - Epreskert creative world by Erikademény

Nálam a lakásban nem jellemző a szigorú évszakonkénti dekoráció váltás.

Állandó fix elemek vannak, amik ugyan folyamatosan helyet változtatnak, pakolom őket ide, oda, és kicsi évszakonkénti elemek bekerülnek közéjük húsvétkor (amit nagyon nem szeretek ünnep) nyáron, illetve ősszel.
A markáns dekoráció váltás nálam a karácsonyé, mivel imádom a karácsonyt, és a dekoráció száma már nagyjából hat nagy dobozban fér el, nem beszélve azon elemekről amik nem férnek dobozba.

De most az őszi dekoráció van porondon.
Nem szeretem a halloweent, én mindenszentek ünnepét tartom, de nem tudok kreatív emberként kibújni az oly nagy népszerűségnek örvendő tököcskék gyártása alól.

Lehet belőlük sokfélét látni, sokféle színben, mintában felöltöztetve, vicceset és elegánsat egyaránt.
Az idén készítettem pár tököcskét és nekik kiegészítőket, de kicsit más színben mint a megszokott.
Ezt szeretném most nektek megmutatni, és leírást is adni a készítés folyamatáról, ha kedvet kaptok hozzá.

1_3_sz.jpg
1_26_sz.jpg
1_7_sz.jpg
1_19_sz.jpg
Kezdjük is a kis tököcskékkel

Az első és legfontosabb amire rá kellett jönnöm, hogy tököcske és tököcske között igen nagy különbség van, úgyhogy, ha hungarocell tököcskét vesztek, nézzétek meg, hogy jó minőségű kemény tömör hungarocellből legyen, és ne olyanból amit én vettem, mutatom

2_1_sz.jpg

Ezeken a tököcskéken jól látható a mintázat, és bárhogy, bármivel próbáltam őket alapozni, nem tűntek el, így alkalmatlanok voltak a normál festésre, mindig kilátszódott a festék alól a mintázatuk, úgyhogy átkalibráltam kicsit a tervet.
Mégpedig dekoupage technikára, de nem a sima szép verzióra, hanem szándékosan kicsit gyűrött, kicsit csúnyácskára, mert azért a tököcskék az életben sem szabályosak.

2_6_sz.jpg
Itt a szokványos szalvéta, ragasztó technika a követendő eljárás, bár én egy tököcskét újságpapírba csomagoltam, az eljárás ugyanaz, csak kicsit gyűröttebb a végeredmény.
Amikor megszáradt, befejezésként Pentart Umbra antik pasztával kezeltem őket, mert én a koszosabb verziót részesítem előnyben.

2_11_sz.jpg
A tököcskék ezennel kész is vannak.
Lehet még spárgával megkötni őket, de én most ezt nem tettem, bár az alap elképzelésben még ez volt.
Valahogy nem igényelték, amikor kész lettek.

A nagyobb tököcske, a koszorú, és a tököcskének szánt urna pedig az alábbiak szerint készült

A kis keretek előre kiöntött gipsz díszek, a koszorú fél hungarocell alap, az urna pedig kerámia alapanyagból van.
Minden kreatív embernek van valami becsípődése, így nekem is. Az egyik az alapozás, így ezt a folyamatot ők is megkapták, különös tekintettel az urnára, aki ugye kerámia (nála az alapozás Harzó T-16 volt, én ezt az anyagot preferálom alapozásra)
Az alapszín fekete, ehhez a Lignocolor krétafestékét használtam.

Két rétegben kapta meg mindenki az alap színét, majd következett egy igen egyszerű száraz ecset technikával felvitt bronz metál festékréteg, és tetszés szerint egy kis bronz antikoló paszta.
Ehhez a pentart termékeit szeretem használni.

2_22_sz.jpg
Száraz ecsetelés után nagyjából ezt a végeredményt érhetjük el

2_38_sz.jpg
A koszorúnál, az alapra száraz babérlevelet használtam alap dísznek, amit ragasztópisztollyal rögzítettem, figyelve arra, hogy a kis madzag, amin fel lehet majd akasztani időben felkerüljön, különben utólag vérizzadás felvarázsolni.

2_20_sz.jpg
Már csak a szöveg kerül fel, de nem előre, hanem utólag, figyelembe véve a kis keretek állását.
Ez kréta filc, így a szöveg változtatható a kis keretekben.

2_49_sz.jpg

Az idei tököcskéim, és őszi lakásdekorációm egy kicsit sötétebb színvilágban, és klasszikusabb stílusban készülnek.
A következő posztban kézzel varrott tököcskéket hozok majd, és a készítés menetét is, mert bár nem lesz sok, de azért kézzel varrott tököcske is kell, hogy bekerüljön a lakásba.

Köszönöm hogy elolvastad.
Csók, puszi
Erika

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskertmuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr7514232907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása