Az én kreatív világom

Epreskert creative world by erikademény

Epreskert creative world by erikademény

Tököcskék

avagy, hogy lehet elveszni a Pinterest világában

2018. szeptember 17. - Epreskert creative world by Erikademény

Azt meséltem már nektek, hogy mit gondolok a Pinterestről?

Nos hát, hogy is mondjam, a szakmámban nagyon nem szeretem, de a hobbim kapcsán én is előszeretettel nézegetem, mentem, és sokszor fel is használom az ott látott ötleteket, igaz mindig kicsit megpróbálom a saját magam  ízlésére formálni.

Most a varrott tököcskék kerültek a látószögembe.

Nagyon sok szép fotót lehet látni cuki fehér tököcskékkel, ilyen és olyan enteriőrben. Csak egy a bökkenő, itthon én még nem nagyon tudtam venni cuki fehér tököcskét, vagy csak nagyon nehezen.
Viszont számtalan ötletet lehet látni, varrott tököcskékre, amik kicsit hozzák azt a formát, és ezáltal érzetet.

1_6_sz.jpg
Így én is nekiveselkedtem pár varrott tököcske elkészítésének.
(Bármilyen egyezés más kézművesek varrott tököcskéivel, csak a véletlen és a pinterest műve, meg hát nincs új a nap alatt)

Első körben, keress otthon anyag maradékot, kidobásra szánt inget, vagy bármi egyebet, aminek tetszik a mintája, már másra úgyse használod (tudod amit két éve nem vettél fel, azt már nem is fogod).

Papírból körző segítségével készíts különböző méretű szabályos köröket, majd ezek segítségével szabj ki jó párat, mert hát ugye tököcskéből nem lehet eleget gyártani :)

Kezdő szabóknak javaslom a gombostű használatát, így nem megy el az anyagotok, és nem fogjátok ezerszer átszabni az egyre kisebb köröket.

Varrógéppel, vagy kézzel (ez azért macerásabb) varrjuk össze a színével összeforgatva a kör lapokat, a gombostű itt is nagy segítség, és varrás közben kicsit húzd az alsó lapot, mert a gép fogazata kicsit nyújtani próbálja majd, és közben hagyjunk szabadon egy kb 2-3 cm-es szabad nyílást a kifordításhoz.

anyag_tokocske_2_sz.jpg
Ha az összevarrás után kis háromszögeket vágsz ki a körív szélén a varrásig, akkor a kifordításnál nem lesz felesleges anyagod, szebben fog terülni a kifordított anyag a varrás mentén.
(Ja, azt még nem meséltem, hogy szakmám szerint női ruha készítő vagyok ezért tudom ennyire osztani az észt, ezt nézzétek el nekem.)

Következik a kifordítása, majd a megtömése cuki kis tömzsire.
Ehhez én itthon talált régi kispárnák töltelékét használtam, amik már el voltak téve lomtalanításra, de ilyenkor áldom az eszem, hogy nem kerültek még ki.

anyag_tokocske_7.jpg
Szükséged lesz még szín azonos cérnára, bármilyen kötöző madzagra (én a vékonyabb fajtát használtam), és mivel az volt itthon, így kárpitos tűre.

Ügyesen, ha lehet rejtett öltéssel össze varrod a kis tököcske kezdeményt, miután jó alaposan megtömted.

A madzagot áthúzod a tűn, és a végétől kb 10 cm-re kötsz egy csomót.

Átvarrod vele a tököcskét, majd az ellenkező oldalról vissza is öltöd, így megkapsz egy gerezdet, és jó alaposan behúzod, kicsi ujjaddal a következő varrásnál szorosan tartod a már áthúzott madzagot.

Nagyobb tököcskéknél nyolc, kisebb tököcskéknél hat gerezdet varrtam.

Amíg nem megy a szemre egyforma gerezd, varrj előbb felet, majd azt is felezd, így biztosan egyformák lesznek a gerezdek, de ha mégsem, akkor sincs tragédia, mert az életben sem egyformák a tököcskék.

1_13_sz.jpg

 1_15_sz.jpg
Ha végeztél, minimum két, de ha sok madzagod marad négy kis kacsot tudsz csinálni.

A kis kacsokat én faragasztóval bekentem, és fogpiszkálóra tekertem fel, mert a vékony madzagból lehet jó sűrűn feltekerni, így cuki kis kacsok lesznek belőle ha megszáradtak. A tököcskét betekertem alufóliába, biztos ami biztos alapon, mert különben tuti össze kentem volna őket.

Ha megszáradtak, óvatosan kihúztam a kis fogpiszkálókat.

A kertben talált ágakból kis kb 3-4 cm-es tökszárakat vágtam, és ragasztó pisztollyal beragasztottam a közepére.

Hát nagyjából így készültek el, az én kis anyag tököcskéim.

1_11_sz.jpg
Remélem ti is kedvet kaptatok az elkészítéshez, és ha igen, majd mutassátok meg őket.
De vigyázat nem lehet belőlük eleget készíteni :)

Csók, puszi
Erika




A bejegyzés trackback címe:

https://epreskertmuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr2214245821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása