Az én kreatív világom

Epreskert creative world by erikademény

Epreskert creative world by erikademény

Betonból tököcske

2019. szeptember 23. - Epreskert creative world by Erikademény

Tököcskék betonból

5_logo_1.jpg

Tököcskét készíthetünk anyagból, hungarocellből, és millió más alapanyagból.
Én most betonból próbáltam meg elkészíteni, mert a kertbe szánom, és az időjárás miatt a fenti alapanyagok nem előnyösek, így esett a választás a betonra.

A nagy barkácsáruházakban (nyilván a kisebb Tüzép telepeken is) léteznek különböző száraz beton alapanyagok, amihez csak vizet kell keverni.
Én egy kültéri verziót választottam.

A száraz betonhoz adjunk annyi vizet, amennyit felvesz (tudjátok, mint a nagyi süti receptjében ezt a mondatot használta a mennyiségek meghatározására).
Ne legyen se túl híg, se túl sűrű.
Jó alaposan keverjük össze, én egy kisebb műanyag vödröt használtam szándékosan, hogy ne tudjak egyszerre nagy mennyiséget kikeverni.

1_logo_1.jpg

A formázáshoz szükségünk lesz egy nejlon térdharisnyára.
Ezt ketté lehet még vágni, így jó sok tököcske tud készülni.

Töltsük meg a harisnyát, majd ha már elég a beton mennyisége, kicsit lapítsuk össze.

2_logo_1.jpg

A harisnya végét kössük csomóra.

3_logo_1.jpg

A tök gerezdjeinek formázására szükségünk lesz három madzagra (jó erős legyen, de ne túl vastag), rakjuk le a madzagot, majd rá a tököcske alapot.
Igazítsuk meg a madzagot, hogy egyforma távolságra legyenek egymástól (vagy nem, ha nem akarunk túl szabályos gerezdeket).
Egyesével kössük meg őket, miközben meghúzzuk a madzagot, így kialakítva a tököcske gerezdjeit.

4_logo_1.jpg

Jó időben nagyjából egy nap száradási időre van szükségünk.

Ha megszáradt vágjuk le róla a madzagot, és a harisnyát is.

A tököcske szárához én málnabokor szárát használtam, amit ragasztópisztollyal rögzítettem.
A ragasztást eltüntetendő a végén pedig moha effekttel fejeztem be, tudjátok, ízlés szerint.

6_logo_1.jpg

 

7_logo_1.jpg

És már csak a helyét kell megtalálni a teraszon vagy a kertben.

Csók, puszi

Erika

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskertmuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr4515161552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása