Az én kreatív világom

Epreskert creative world by erikademény

Epreskert creative world by erikademény

Papírmasé tököcske

avagy mit kezdj a csomagokban kapott rengeteg újságpapírral

2018. szeptember 24. - Epreskert creative world by Erikademény

Amióta kinyílt a világ az internettel, elég egy kattintás és már hozza is a postás a megrendelt csomagod, vagy mész érte a csomag automatához.

Ismerős?

És mit kezdjek a rengeteg újságpapírral? Persze szelektív kuka van, de az már majdnem tele..

Régóta nézegetem a papírmasé készítés fortélyait, és van is egy tervem ezzel a témával kapcsolatban, de ez még nem publikus, viszont az ősz adta lehetőséget kihasználva eldöntöttem, hogy akkor most én készítek papírmaséból egy jó nagy tököcskét.

1_sz_logo.jpg
Kicsit nyilván utána néztem, hogy is működik ez a dolog, de épp rohantam valahova, így csak felületesen jegyeztem meg az alapokat a témával kapcsolatban.

Tehát a szükséges alapanyagok:

  • Nagy adag újságpapír
  • Nejlon szatyor
  • Papír ragasztó szalag
  • Madzag
  • Kis darabra vágott papírdarabok
  • Csiríz (recept lejjebb)
  • Festékek, waxok

2_1_sz_logo.jpg

Első lépésként, tömd meg jó alaposan a nejlon szatyrot papírral, ne keményre, hogy formázni tudd, de ahhoz elég keményre, hogy ne tudd össze nyomni.
(Ez a verzió nem a szokványos papírmasé, mert nem veszem ki belőle a tölteléket a végén).
A ragasztó szalaggal tekerd körbe a szárát kb 4-5 cm magasságban.

2_3_sz_logo.jpg
A madzagból vágj le 6 egyenlő hosszú darabot, és az egyik végén köss csomót.
A tököcske kezdemény aljára helyezd az összekötött részt, és két madzaggal húzd össze, majd kösd meg a szára körül.
Ezt ismételd meg párosával a maradék madzagoddal, figyelve, hogy a gerezdek relatív egyformák legyenek.

2_5_sz_logo.jpg
Eljött a csiríz készítés ideje.
Még általános koromból az a verzió maradt a fejemben, hogy víz + liszt, így ezt a kombinációt használtam, jó sűrű masszát kutyultam, de azért kenhető legyen. (léteznek főzős verziók is a neten, de működött ez az egyszerű verzió is nekem)

Jó sok papírdarabot készíts oda, mert szükség lesz rá.
Kend be a tököcske kezdeményt egy jó adag részen, majd vízbe áztatott papírt helyezd rá, és simítsd el, hogy ne legyen buborék, és felálló szél (elsőre ez azért nem biztos, hogy menni fog, nekem sem lett tökéletes).

És ezzel a technikával haladj körbe minimum kétszer, de inkább háromszor.
A száránál, jó sokszor, hogy jó vastag, és ezáltal tartós legyen, főleg majd a szárításnál lesz jelentősége (tapasztalatom szerint).

Amikor elkészültél ezzel a résszel, ki kell szárítani.
Én egy konyhai kis kampóra akasztottam fel, úgy hogy a kilógó madzagokat összekötöttem ideiglenesen, és azon lógattam fel a tököcskét.

Így szárítottam két napig, hogy teljesen kemény legyen.

1_4_sz_logo.jpg
És elértünk a munka kellemesebb részéhez a festéshez.

1_18_sz_logo.jpg
Mivel világos színű szép tököcskét nem igen kapni, így a színe világos krém színű lett, amit két rétegben vittem fel a felületre, rétegek között levegőn száradt, mert a festék kicsit vissza puhítja az alap masét.
A tetején festettem egy szár szerű mintázatot barnával, majd a legvégén kapott egy barna waxot.
A kis madzagokat ragasztóval kentem be, és feltekertem egy fogpiszkálóra, így megszáradva cuki kis kacsokat kapunk.

1_11_sz_logo.jpg

1_15_sz_logo.jpg

1_19_sz_logo.jpg


És kész is vagytok, ámulhat a család, mennyire ügyesek vagytok, és pluszban tuti biztos, hogy ilyen tököcskéje senki másnak nem lesz, mert a forma és a szín egyedi és megismételhetetlen.

Jó szórakozást az elkészítéséhez, és a gyerekek ha segítenek benne tuti biztos élvezni fogják.

Csók, puszi
Erika

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskertmuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr8814260201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása